052-500-5850

התקשרו עכשיו

אפוסטיל לתעודות – מתי צריכים להוציא אישור אפוסטיל?

אישור אפוסטיל הוא בעצם אישור שמטרתו העיקרית היא לאמת את התוקף של תעודה ציבורית שהונפקה באחת מרשויות המדינה שלכם על מנת שתוכלו להעביר אותה אל מדינה זרה. למעשה, אישור זה הוא שמוכיח כי התעודה ניתנה מטעם רשות שלטונית, כך שמדובר על מסמך רשמי ולא על תעודה שהונפקה על ידי מגיש הבקשה בעצמו. ניתן להגיד כי מדובר על קיצור דרך בירוקרטי, מאחר ומטרתו העיקרית של אישור אפוסטיל לתעודות היא לקצר באופן משמעותי את התהליך ולשמש כמעין אמצעי מטעם מדינות זרות שמסייע בכל הנוגע להכרה בתוקפם החוקי של אישורים מהרשויות הציבוריות במדינתכם.

אמנת האג

כדי להתגבר על כל אותם קשיים בירוקרטיים בנוגע להכרה במסמכי חוץ ציבוריים בין מדינות שונות, באוקטובר שנת 1961 נחתמה אמנת האג, אמנה שהרעיון המרכזי שמאחוריה הוא ביטול של הצורך בחקיקה עבור מסמכי חוץ ציבוריים. במסגרת אותה אמנה, מפורטות כל הדרכים השונות שבאמצעותן יהיה ניתן להעביר מסמך שהונפק במדינה מסוימת החתומה על האמנה לשאר המדינות החתומות עליה, זאת על ידי קבלת אישור לצרכי הכרה משפטית. במהותו, אישור אפוסטיל דומה מעט לחותם של נוטריון, אם כי חשוב מאוד להדגיש כי תוקפו של נוטריון הוא מקומי בלבד, בעוד כי אישור אפוסטיל תקף בכל אותן מדינות אשר חתומות על אמנת האג. בימינו, חתומות על אמנת האג קרוב ל-120 מדינות, לרבות אוסטרליה, ברזיל, בולגריה, צילה, צרפת, יוון, הונג קונג, דנמרק, לטביה, ליטא, דרום אפריקה, ארגנטינה, ארצות הברית ועוד.

זכאות לקבלת אישור אפוסטיל לתעודות

על מנת להיות זכאים לקבלת אישור אפוסטיל לתעודות, על המסמך שלכם לקבל אישור רשמי מטעם פקיד מוכר מטעם הרשויות המעניקות את אותו אישור אפוסטיל. על כן, מסמך שאושר על ידי חותם נוטריון יוכר בבית המשפט לצורך של קבלת אפוסטיל, רק אחרי שהפקיד המוסמך יוודא כי אכן אותו נוטריון שחתם לכם מופיע ברשימת הנוטריונים שהוסמכו מטעם שר המשפטים. כמו כן, חשוב מאוד לציין כי אישור אפוסטיל לתעודות יכול להינתן אך ורק על ידי הרשויות המוסמכות והגופים הרלוונטיים בכל מדינה, כאשר בישראל הגופים המוסמכים לשם כך הם רשמים של בית משפט השלום, עובדי מדינה שמונו לתפקידים מטעם שר המשפטים וכן גם נציגים רשמיים של משרד החוץ.

מתי צריך אישור אפוסטיל לתעודות?

אישור אפוסטיל נדרש בעת בה אתם מבקשים להכיר במדינה אחרת במגוון מסמכים, בייחוד כאשר עומדים על הפרק מסמכים ציבוריים שהונפקו בידי אחת מרשויות המדינה המוסמכות. לדוגמא, כאשר אתם מבקשים להציג במדינה זרה תעודת נישואין, תעודת לידה וכן גם תעודת השכלה מטעם משרד החינוך על מנת שתוכלו להשתלב בה הרי שתצטרכו לקבל אישור אפוסטיל לתעודות אלו על מנת שתקבלו עליהן הכרה רשמית במדינת היעד שלכם.

לסיכום

כאשר אתם מבקשים להציג במדינה תעודה ציבורית מסוימת שהונפקה במדינה אחרת, אישור אפוסטיל הוא זה שיוכל לחסוך לכם בירוקרטיות רבות הטמונות בתהליך, בין היתר בזכות אותו הליך שהוסדר עוד בשנת 1961 במסגרת אמנת האג. על כן, במידה ואתם עתידים לעבור למדינה אחרת וזקוקים להסדרה של תעודה רשמית, מומלץ מאוד להתחיל בתהליך של קבלת אישור אפוסטיל לתעודות.

יש לכם שאלה נוספת? זקוקים לשליח מקצועי ואמין?

שליח מקצועי מטעמינו ידאג לכם לטיפול מלא עבור כלל המסמכים שברשותכם ויחסוך לכם זמן יקר.

התקשרו אלינו עוד היום ונשמח לעזור – 0525005850 שלום ברזני אפוסטיל משרד החוץ

פתחו שיחה
1
הי איך נוכל לעזור לך?
מרכז הפניות שלום ברזני
הי
איך אפשר לעזור לך?